Drie dingen die je beter niet kan eten. Lees hier welke dat zijn als jij je weer fit wilt
arrow_drop_up arrow_drop_down
27 maart 2017 

Drie dingen die je niet moet eten

Het is echt lente met dit mooie weer. Ik kijk naar mijn kledingkast en haal de strakke jurkjes weer naar voren. Ik kijk ook naar benedenen zie dat daar toch weer een buikje is verschenen. Winterspekjes…Oeps, ken je dat. Die wil je natuurlijk weer snel kwijt. Dus ik ben gaan hardlopen. Nou ja hardlopen… met een beginners schema ben ik gestart en dan loop je 5 keer 1 minuut hard en de rest loop je stevig door. Wil je afvallen dan is sporten alleen niet genoeg maar als je hierbij ook begint om onderstaande producten te vermijden dan ben je snel een paar kilo kwijt.Lastig? Ja, je moet het wel gaan doen en natuurlijk ook volhouden. Hulp nodig?

Maak dan nu gebruik van dit mooie aanbod.

Gratis Switch gesprek t.w.v. van EUR  149


Wil je succesvol afvallen dan kan je beter deze drie productgroepen vermijden.

  1. Granen, zoals: pasta, brood en crackers, ontbijtgranen.
  2. Zuivel, zoals: melk, yoghurt en verdere zuivelproducten.
  3. Alcohol, zoals: bier, wijn en sterke drank.

Het zijn maar drie productgroepen maar het heeft wel een enorme impact op je dagelijks eetpatroon. Zeker als je zo gewend bent om je pakje brood mee te nemen naar je werk en je iedere ochtend muesli met yoghurt eet.

Maar wat eet ik dan als ontbijt?

Geen brood, geen crackers, geen yoghurt, geen energierepen… Tsja, er blijft dan ook wel weinig over. Ik kan me goed voorstellen dat mensen hier een beetje van schrikken.

Maar de eenzijdigheid van al die repen, muesli, crackers en boterhammen is ook niet goed. Je eet namelijk de hele dag koekjes. Huh, ja koekjes. In veel van deze producten zit namelijk suiker. En koekjes maak je van bloem boter en suiker. Nou is het ook nog eens zo dat tarwebloem uit zetmelen bestaan en zetmelen zijn opgebouwd uit glucosemoleculen.

Ontbijt met eieren

Ontbijten kan je prima met eieren maak in de ochtend een heerlijke omelet met groenten. Bewaar dus je restjes groenten van de avond ervoor.Frlttata met paddenstoelen 00

Variaties genoeg:

  • tomaat met ui en tijm
  • spinazie met feta
  • broccoli met kaas
  • kastanjechampignons met bosui
  • Courgette en kip

Wordt slank zonder graan, zuivel en alcohol

We zijn allemaal zo gewend om granen en zuivel te eten en te drinken dat we gewoon geen ervaring hebben met andere maaltijden. Daarnaast is ons altijd verteld dat zuivel en granen erg gezond en goed voor je zijn. Ook ik ben opgegroeid met Joris Driepinter.

Een avondmaaltijd samenstellen zonder granen (pasta) en aardappelen is best lastig. Daarom heb ik het maandabonnement van Start Switch ontwikkeld waarin je leert om anders te koken met langzame koolhydraten en veel meer groenten. Langzame koolhydraten bevatten meer eiwitten en houden je bloedsuikerspiegel laag waardoor je geen last hebt van dips en je geen gesnaai meer hebt. lees hier meer

Eet geen aardappels

Voor zowel avondmaaltijden als ontbijten is het even wennen om geen zuivel en granen te gebruiken. Je gaat natuurlijk niet elke avond het zelfde eten. Daarom heb ik de recepten geschreven met de seizoenen mee. Hierdoor eet je gevarieerd met groenten van het seizoen en er zit ook nog een wekelijkse boodschappenlijst bij. DAt scheelt je een boel tijd.

Je moet af van het idee dat aardappels de basis zijn van de avondmaaltijd en dat brood de basis is van de lunch. Of dat je niets anders dan brood kunt meenemen naar je werk.

Eet als een top ondernemer

Heb je er wel eens aan gedacht om een heerlijke salade of een groenteomelet in een afgesloten doos mee te nemen naar je werk. Een handje ongebrande noten voor tussendoor. Veel top ondernemers eten zo.

Waarom doen ze het? Omdat het ervoor zorgt dat ze de hele dag door optimaal kunnen presteren. Goede voeding zorgt ervoor dat ze gewicht verliezen en dat ze de hele dag door energie hebben.

Geen granen meer eten

Schrap granen (en natuurlijk suiker) uit je dagelijks eetpatroon en je kun ineens de hele dag door scherp focussen. En je verlies je ook nog eens al je overtollige lichaamsvet. Zeker als je op kantoor dagelijks de trap neemt in een hoog tempo naar boven en naar beneden lopen is gelijk een gratis workout.

Je hoeft niet alle granen gelijk te schrappen want havermout blijft gezond maar bevat wel koolhydraten. Eet twee keer in de week havermout voor je ontbijt met plantaardige melk. Waarom wel havermout dat lees je hier.granen

Als jij je lichaam beloont met goede voeding, door de producten te eten die in de wekelijkse menu’s staan van Start Switch, dan beloont jouw lichaam jou met energie en een slank lichaam.

Het is zo simpel als dat. Het probleem is alleen dat het even wennen is. Je lichaam is gewend om brood en pasta te eten bij ontbijt, lunch en avondeten. Het zijn verslavende voedingsmiddelen en de vezels in groenten geven je een lang verzadigd gevoel.

Veranderen is lastig?

Maak dan nu gebruik van dit mooie aanbod. Gratis Switch gesprek t.w.v. van EUR 149

In deze sessie met mij, krijg je het volgende:

  • Je ontdekt wat je in de weg zit om je eetpatroon om te gooien
  • Je leert welke strategie je het beste kunt volgen om effectief aan je gewicht te werken.
  • Het nummer 1 geheime ‘ingrediënt’ ontdekt en de ‘secret sauce’ in mijn recept om voor eeuwig slank te blijven
  • Je weet welke stap je nu het beste kunt zetten, dus je kan het meteen toepassen.

Let op: het aantal gratis sessies is beperkt! Als je ervoor in aanmerking wilt komen, geef je dan vandaag nog op en beantwoord alle vragen. Na inleveren hoor je zo spoedig mogelijk of je voor één van de gratis sessies bent geselecteerd.

Veranderen doe je stap voor stap

Je bent niet gewend op gerechten te maken zonder deze ingrediënten. En als de gerechten niet lekker zijn, is de kans groot dat je te vroeg opgeeft en helaas nooit je doel van een slank lichaam zult behalen. Daarom heb ik de recepten voor lunch en avondeten geschreven waarin je de variaties leert kennen die jou je gewicht laten behalen en behouden. Bekijk hier het aanbod. Overgewicht duidt vaak op een ongezonde levensstijl met een verhoogde kans op vervelende en soms zelfs dodelijke ziektes.

Drinken is net zo belangrijk als eten als het op gewichtsverlies aankomt 

Waarom je frisdanken beter kan laten staan.

Waarschijnlijk weet je wel dat consumptie van frisdranken en energie dranken ervoor zorgen dat je nooit zult afvallen. Ze bevatten bergen suiker en ze houden je verslaafd aan zoet, ook met kunstmatige zoetstoffen erin zul je niet afvallen. Niet alleen de suikers zijn slecht voor je maar ook de hoeveelheid fosfor die in frisdranken zit. Lees hier meer over fosfor

Melk voor elk???

Met zuivel is het ook zo dat er lactose inzit en lactose is gewoon suiker. In 1 liter melk zitten 10 klonten suiker en dat heeft niets met het vetpercentage van melk te maken. Halfvol betekent niet dat er minder suiker in zit.Melk voor elk

Gebruik de produkten met mate. Zo ben ik ben dol op die volle vette Griekse yoghurt, die at ik vroeger dagelijks. Nu zie ik het als een tractatie om het eens in de twee weken een klein bakje te eten. Evenzo met een glaasje wijn. Ik drink nauwelijks nog maar een goed glas rode wijn daar betaal ik graag wat meer voor en geniet er dan ook volop van.

Stop met het drinken van alcohol en zo zal je al snel gewicht gaan verliezen 

 

Wees matig met het gebruik van alcohol

Sommige mensen vinden het moeilijk om nee te zeggen tegen een wijntje of biertje in groepsverband. Los dit dilemma op door je vrienden en vriendinnen te vertellen dat je dat de komende maand niet doet. Wees eerlijk en open, ze zullen het begrijpen en wellicht doet er nog een vriend of vriendin met je mee. Een blikje bier of glas wijn bevat net zoveel ‘suiker’ als een blikje cola. Alcohol wordt namelijk ook omgezet in suiker in je lichaam.

Heb je geen inspiratie?

Wellicht is dit dan iets voor jou. Ik heb namelijk een community en je kan daar meer recepten vinden. Je komt in contact met andere mensen die ook gezonder willen eten. Je kan elkaar daar motiveren en inspireren.

Hier vind je meer over de community van FoodSwitch

Gezond eten is belangrijk voor jouw gezondheid

Jenny de Rooy

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren voor het eten van meer groenten. Ik hou van de uitdaging om de kracht, die ieder mens in zich heeft, naar boven te halen. Mensen die nu werkelijk een nieuw eetpatroon willen om welke reden dan ook help ik verder door ondermijnende gedachten definitief aan te pakken. Ik werk graag met mensen die net iets verder durven te kijken en praktisch aan de slag willen gaan met het veranderen van hun eetpatroon. Maak de Switch , ik help je graag verder.

Over de schrijver
Ik ben voedingsdeskundige, gewichtsconsulente en ik heb 25 jaar ervaring als kok. Ik geef trainingen en persoonlijke trajecten aan mensen die steeds weer terugvallen nadat ze zijn afgevallen. Mijn missie is om jou te helpen naar een gezond gewicht zodat je zelfverzekerder in het leven staat met een gezond en goed lijf.
Reactie plaatsen

Wij gebruiken cookies