Nooit meer terugvallen nadat je bent afgevallen? Leer hoe je dat doet in een dag.
00
Dagen
00
Uren
00
Minuten
00
Seconden
Ben jij er ook bij op 22 april 2018

Page content

Voeding bij reuma

Voeding bij reuma

Voeding bij reuma gezond eten én aanvulling van vitamines zijn de hulpmiddelen bij uitstek om deze ontsteking tegen te gaan. Een voedingspatroon met veel groenten, fruit en volkorenproducten kan de kans op ernstige reuma verkleinen. Een vegetarisch voedingspatroon kan de pijn verminderen. Een eetpatroon met langzame koolhydraten en minder verzadigd vet kunnen de klachten verlichten.

Verlost van reuma door dieet:

  • Ananas: bevat bromelaïne wat stoffen die ontstekingen veroorzaken kan remmen.
  • Appels, bessen, citrusvruchten en uien: bevatten flavonoïden die de klachten van reuma kunnen verminderen en remmen.
  • Makreel, tonijn en zalm: bevatten omega 3 vetzuren die een gunstige invloed hebben op reuma symptomen,
  • Gember heeft een sterke antioxidante werking hebben.
  • Aardbeien en paprika: bevatten vitamine C wat het bindweefsel versterkt
  • Avocado’s, noten, volkorenproducten en zaden: bevatten vitamine E die de pijn en stijfheid kan verlichten.
  • Kokosvet is de enige plantaardige verzadigde vet, welke laurinezuur bevat dat ontstekkingen remt en dus wel gezond is om te eten.

De natuurlijke aanpak van reuma

Als je last hebt van deze ziekte krijgt last van ontstoken en stijve gewrichten, wat gepaard kan gaan met koorts, gebrek aan eetlust en functieverlies. Het hele lichaam kan door deze altijd aanwezige ontstekingsziekte aangetast worden en dat veroorzaakt veel pijn. Je zal dan toch moeten gaan kijken naar je eetpatroon. Minder rood vlees en zuur vormende voedingsmiddelen zoals suiker kan een groet bijdrage leveren. Mediterranne voeding met meer vis minder snelle koolhydraten zoals brood, pasta, aardappelen en rijst zullen de pijn verminderen.

Reuma en voeding

Er wordt over het algemeen een vegetarisch eetpatroon aangeraden. De meeste voorkomende levensmiddelen die gewrichtsklachten geven of doen verergeren zijn zuivelproducten, eieren, varkensvlees, rundvlees en kip. Als eiwitbron geeft vis over het algemeen de minste klachten. Tarwe geeft vaker problemen dan nachtschadenproducten, peulvruchten en rijst.

Bij groenten is de kans meestal minder dan 30% dat het niet verdragen wordt. Bij fruit zijn de meeste problemen te verwachten bij sinaasappels en appels. Er is echter geen levensmiddel dat iedereen kan verdragen (sommige mensen reageren zelfs op leidingwater).

Oorzaken

Reuma is ontstaat door een abnormale immuunreactie vallen de lichaamseigen immuuncellen. Zo ontstaan er op deze plaatsen pijnlijke ontstekingen.

Gezond eten is belangrijk voor jouw gezondheid

Jenny de Rooy

Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren voor het eten van meer groenten. Ik hou van de uitdaging om de kracht, die ieder mens in zich heeft, naar boven te halen. Mensen die nu werkelijk een nieuw eetpatroon willen om welke reden dan ook help ik verder door ondermijnende gedachten definitief aan te pakken. Ik werk graag met mensen die net iets verder durven te kijken en praktisch aan de slag willen gaan met het veranderen van hun eetpatroon. Maak de Switch , ik help je graag verder.

    Laat een bericht achter!

    Comment Section

    0 reacties op “Voeding bij reuma

    Plaats een reactie


    *


    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Navigatie